Meny
21.07.2023

Ford kåret til den mest innovative av de store bilprodusentene

I konkurranse med hele 29 globale bilgrupperinger som representerer mer enn 80 bilmerker, er Ford kåret til «Most Innovative Volume Brand 2023».

Fra venstre: Anja Kohl (arrangør), Silke Seitz (Director Digitale Products, Ford Europa), Prof. Dr. Stefan Bratzel (CAM) og Felix Kuhnert (PwC).


Det skjedde under den årlige AutomotiveINNOVATIONS-kåringen som det uavhengige instituttet for bil- og mobilitetsforskning,

The Centre of Automotive Management og den tyske delen av konsulentselskapet PricewaterhouseCoopers Gmbh står bak.

Etter en vurdering av hele 1088 ulike innovasjoner står Ford igjen på toppen av listen med en samlet poengsum på 91,2. Deretter følger Volkswagen på andreplass (82,0 poeng) og Toyota på en tredjeplass (64,6 poeng).

– Gjennom vår 120 år lange historie har vi kontinuerlig lansert innovasjoner og produsert biler, nyttekjøretøy og teknologier som setter kundenes behov i fokus. I dag endrer bilindustrien seg raskere enn noensinne. Å bli anerkjent for vår innovasjon akkurat nå er derfor spesielt stort, og et bevis på at Ford er tilpasningsdyktige, fremtidsorienterte, innovative og ambisiøse, og fortsatt har både gjennomføringskraft og ambisjoner sa Silke Seitz, Director Digital Products i Ford Europa, som mottok prisen for Ford.

Vant også flere delkategorier i kåringen

I tillegg til hovedprisen «Most Innovative Volume Brand 2023», vant Ford også «Autonomous Driving & ADAS»-kategorien for sitt nivå 2 håndfrie førerstøttesystem BlueCruise. BlueCruise er tilgjengelig i Mustang Mach-E, og ble godkjent for bruk på deler av motorveinettet, såkalte «Blue Zones», i Storbritannia i april i år. Ford F-150s Pro Trailer Hitch Assist, som også fås som standard på den helelektriske 5-seters pickupen F-150 Lightning, ble også nevnt spesielt.

Den SYNC 4 skybaserte navigasjonen i Ford Focus var en av innovasjonene som i tillegg ga Ford førsteplassen i kategorien «Connected Car Services. I de gjenværende kategoriene, «Electric Drive» og «Interface and Connectivity» gjorde Ford det også bra – med to andreplasser.

– En god fordeling av innovasjoner innenfor de viktigste teknologifeltene

Juryen som delte ut AutomotiveINNOVATIONS Awards for 11. gang i år ledes av det uavhengige «The Centre of Automotive Management», et institutt for bil- og mobilitetsforskning og strategisk rådgivning ved University of Applied Sciences, Bergisch Gladbach, i Tyskland.

– For første gang siden 2014 er Ford igjen det mest innovative volumbilmerket. Det skyldes blant annet en god fordeling av innovasjoner innenfor de viktigste teknologifeltene, sa juryens leder, professor Dr. Stefan Bratzel i forbindelse med overrekkelsen av utmerkelsene. 

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no