Meny
23.11.2017

Bygg Reis Deg 2017: Økt besøkstall og fornøyde utstillere

Bygg Reis Deg er over for denne gang etter fire innholdsrike dager på Norges Varemesse. Her samlet hele byggenæringen seg rundt tematikken digitalisering, urbanisering og bærekraft. Inspirerende konferanser og seminarer på Det Norske Byggemøte, et glimt inn i fremtiden på Digital Arena, utstillere med stort engasjement og innovative produkter, NM i forskjellige disipliner og kåringer, kronprinsbesøk og interesserte besøkende sørget for tidenes Bygg Reis Deg.

– Vi er storfornøyd med messen i år. Det har vært en økning i besøkstall, og vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra både besøkende og utstillere. Det har vært svært høy kvalitet på utstillingen, og det har vært mye aktivitet fra morgen til kveld. Vi ønsker å takke alle som har bidratt til at Bygg Reis Deg har blitt byggenæringens viktigste møteplass, sier Gunnar Glavin Nybø, administrerende direktør Bygg Reis Deg.
   På Bygg Reis Deg viste 564 utstillere frem innovative produkter og løsninger for byggenæringen, og messen samlet 42 500 besøkende. Det har vært et folkeliv på messegulvet, og utstillerne imponerte med flotte stander, serviceinnstilling og entusiasme.
   – Det har vært helt fantastisk å ha stand her i år. Hvis du vil være en del av norsk byggenæring, må du stå for det du gjør og være med i utviklingen. Og det er det Bygg Reis Deg representerer. Det er en grunn til at Glava har vært med i alle år. Her møter vi kunder, kolleger og får innblikk i alt som skjer i byggenæringen. Bygg Reis Deg er Hall of Fame for oss, sier Bjørn Heggen, salgssjef Norge, Glava.
   D-Line AS var utstiller på Bygg Reis Deg for første gang dette året, der de presenterte arkitekttegnede produkter og design i ypperste klasse. Daglig leder Vegard Sivertsen var svært fornøyd med messen, det var mange innom utstillingen, og han ser fram til neste Bygg Reis Deg.
    
Byggenæringens innovasjonspris 2017 til Heatwork
Vinneren av Byggenæringens Innovasjonspris 2017 ble kåret under åpningskonferansen på Bygg Reis Deg, onsdag 18. oktober. Heatwork med produktet CliWi stakk av med seieren og det gjeve trofeet.
   – Først og fremst tusen, tusen takk til juryen. Tusen takk for at dere satser på oss. Hilser til Heatwork-gjengen hjemme i Narvik, sa en beveget markedsansvarlig, Kristin Markussen, da hun mottok prisen på scenen.
   Juryen begrunnet tildelingen slik: «Byggenæringens Innovasjonspris 2017 går til en aktør som har jobbet innovativt for å møte morgendagens krav til en grønnere og smartere byggenæring. Vinneren har utviklet en unik kompetanse innenfor sitt fagfelt, som har muligheter for bred anvendelse i flere bruksområder. De representerer mangfoldet i norsk byggenæring og fremstår som en god representant for norsk kvalitet og design. Vinnerens produkt bidrar til en fossil- og utslippsfri byggeplass med betydelig økonomiske og miljømessige gevinster»,
   Det er et mangfold av innovative, norske produkter og løsninger i byggenæringen, og Bygg Reis Deg mottok mange søknader i første runde. I september presenterte de åtte finalistene seg for juryen. Det var stor bredde i kandidatenes løsninger. Felles for dem alle var innovative løsninger som alle bidrar til utvikling av norsk byggenæring.

Hunton med årets beste stand
Fredag 20. oktober ble årets beste stand på Bygg Reis Deg kåret. Det var høy kvalitet på alle de 564 standene, og juryen hadde en vanskelig oppgave med å kåre en vinner. Hunton, som hadde fokus på bærekraft og produktenes opprinnelse, stakk av med seieren.
   – Årets utstillere har lagt ned et enormt arbeid i å utforme sine stands og forberede sitt personale til å prestere best mulig når det gjelder som mest. I konkurransen om årets beste stand var det derfor vanskelig for juryen å skille mange gode kandidater. Juryen var svært imponert over kvaliteten på årets Bygg Reis Deg og ønsket å gi en ekstra honnør til to nominerte og en vinner av årets konkurranse, sa Gunnar Glavin Nybø.
   Juryen fremhevet Huntons utforming og materialvalg på standen og måten dette reflekterer merkevaren og produktenes opprinnelse. «Her lukter det bærekraft og sagflis i skjønn forening med lyden av fuglekvitter for å sette de besøkende i rett modus. Personalet fremstår imøtekommende og faglig dyktige. De presenterer bedriften og produktet på en god og lettfattelig måte. Standen er godt synlig, innbydende, lett tilgjengelig, har stor kapasitet og gir de ansatte en fin mulighet til en god dialog med kunden» uttalte juryen.
   – Det er veldig gøy å motta denne prisen. Når det er så høy kvalitet på de andre utstillerne, blir det ekstra morsomt. Vi er rundt 20 ansatte som jobber på standen her, og dette er alles fortjeneste. Standen representerer Hunton og viser at vi har fokus på miljø i alt vi gjør. For eksempel på bakken bak dere ligger det grantreflis, og det råmaterialet er omtrent alle våre produkter laget av. Denne prisen er vi stolte av, sa marketingsjef i Hunton etter tildelingen av prisen.
   De to andre nominerte i kategorien var Gausdal Landhandleri og Norgips.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no