Tips redaksjonen
21.11.2013

Miniboks fra Coca-Cola

Coca-Cola lanserer sin minste emballasje i dagligvarehandelen noensinne – en boks på 150ml Coca-Cola og Coca-Cola zero. I mai lanserte Coca-Cola den første nye flaskestørrelsen på over 20 år i Norge, 375ml Coca-Cola og Coca-Cola zero, mens tiden nå er inne for en ny boksstørrelse – 150ml.
Den nye boksstørrelsen gir forbrukeren et mindre alternativ til andre emballasjestørrelser og inneholder 55 prosent færre kalorier sammenliknet med 330ml-boksen. Den nye boksen kommer som Coca-Cola og Coca-Cola zero.

– Forbrukerne har fortalt oss at de ønsker flere valgmuligheter. Vi er opptatt av å gjøre det enklere for forbrukeren å gjøre det rette valget – enten det gjelder sukkerfrie produkter eller mindre porsjonsstørrelser. Mottakelsen av 375ml-flasken har vært meget god, og med 150ml-boksen får nå forbrukerne enda flere muligheter til å velge akkurat den emballasjestørrelsen som passer sin livsstil eller sitt behov, sier Stein Rømmerud, kommunikasjondirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.

Coca-Cola er først på markedet med denne emballasjestørrelsen, som tidligere er lansert med stor suksess i Sverige, Frankrike, Belgia og Nederland. Med 150ml-boksen fortsetter Coca-Cola å øke valgmulighetene for forbruker, slik at alle kan finne et produkt og en emballasjestørrelse som passer for dem. 

– Med denne boksen etablerer vi et nytt segment av tørsteslukkere på boks som vil nå nye målgrupper og som har hatt stor suksess i andre markeder, sier Stein Rømmerud.

De nye boksene ble solgt i dagligvarehandelen fra uke 36 i pakninger á 12 stykker.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1