Meny
20.03.2013

Dunlop lanserer nytt høyytelsesdekk

Dunlop lanserer en ny type dekk. Det nye Sport BluResponse, et touringdekk for sommerkjøring beregnet på personbiler, har mange fordeler ifølge selskapet, blant annet svært godt våtgrep, lang kjørelengde og store drivstoffbesparelser.
Dekket bygger på 125 års erfaring og inneholder polymerer hentet fra motorsporten, noe som gir økt tilpasningsevne til veiunderlaget og forbedret veigrep og bremseevne. Med en BA-klassifisering både når det gjelder rullemotstand og våtgrep skal dekket være et av de høyest graderte på markedet i dag.

– En fersk undersøkelse blant Dunlops kunder viser at for de fleste kundene som skal velge et nytt dekk, er hovedkriteriet først og fremst varemerket, dernest våtgrepet som et uttrykk for sikkerheten og deretter drivstoffeffektiviteten, sier Sanjay Khanna, Dunlps varemerkedirektør.  

– Dette gjør Dunlops med sitt nye Sport BluResponse til en stor aktør på markedet. Men vi ville ikke vært Dunlop hvis vi ikke fokuserte på den samlede ytelsen og bare på merkegraderingene. Uavhengige testresultater fra TÜV SUD viser at selv med høye merkegraderinger har vi ikke – og vil vi ikke – gå på kompromiss med ytelsen, sier Khanna.

Det nye Sport BluResponse har store midtspor som effektivt trenger unna vann, særlig i høy fart. Det gir høy vannplaningssikkerhet. 

Sammenlignet med flere hovedkonkurrenter skal det nye dekket også ha imponerende bremseegenskaper på vått underlag, med opptil tre meter kortere bremselengde i forhold til gjennomsnittsresultatet for konkurrentene i testen. På grunn av det gode våtgrepet får Sport BluResponse A-gradering på EUs dekkmerkingsskala.

Takket være innermaterialet som avgir lite varme og den optimerte formen og konstruksjonen har Sport BluResponse også svært lav rullemotstand. Sammenlignet med forgjengeren har Sport BluResponse 30 prosent bedre rullemotstand, noe som gir det B-gradering i EUs dekkmerking. B-graderingen støttes av andre egenskaper, blant annet redusert støynivå takket være lukkede skulderspor og optimal trykkfordeling, som gir lengre kjørelengde.

Kilde: mynewsdesk.com

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no