Tips redaksjonen
29.12.2012

DNV blir hovedpartner i Norges største rekrutteringskampanje

”Vekstlandet” er navnet på Bergens-regionens kjempekampanje for å rekruttere nye ansatte til sine bedrifter. Gjennom 2013 skal lokale myndigheter og bedrifter sørge for å lokke til seg 32 000 nye ansatte. For å makte det slår en virkelig på stortromma.
Sent i november i fjor arrangerte Bergen Næringsråd – sammen med mange samarbeidspartnere – avsparkkonferanse for ”Vekstlandet”, tidenes omdømme- og rekrutteringskampanje. Som den første hovedpartneren i kampanjen ble DNV Bergen invitert til blant annet å forklare hvorfor DNV har valgt å bli med. Marita Scott, avdelingsleder for Technical Advisory i Bergen, svarte: – Dette er en bransjeutfordring som vi ikke løser hver for oss, men i felleskap. Vi må søke nye måter å rekruttere på, og vi må synliggjøre de spennende oppgavene og mulighetene regionen har å tilby potensielle søkere. Arbeidsmarkedet må bygges nær verdiskapningen som er her på vestkysten. Økt rekruttering til bransjen vil være gi langsiktige fordeler for alle.

Marita Scott forklarte at DNV Bergen i første rekke søker ingeniører på master- og batchelor-nivå, gjerne med flere års erfaring fra martim sektor eller fra olje- og gassindustri.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1