Tips redaksjonen
19.07.2012

Interaktiv drikkeboks

Til en irsk festival blir drikkebokser brukt som lokkemiddel og inngangsbillett.
Det skjer med hjelp av teknologien Flix, som er utviklet og patentsøkt av Crown Bevcap Europe & Middle East. 

Flix er en unik, trekantet skive, som er festet til boksens bunn. Denne kan fint brukes som et reklameobjekt, og det skotske bryggeriet Tennent’s fant innovasjonen ideell som en gyllen inngangsbillett for to personer til musikkfestivalen Tennent’s vial – det vil si for den som er så heldig å vinne. 

Festivalen finner sted i Nord-Irland i august i år.

Enkel å fjerne
Skiven i bunnen av boksen er enkel å fjerne ved hjelp av en mynt eller en annen flat, rund gjensand, og den kan brukes direkte som inngangsbillett. 

– I planleggingen av festivalen ønsket vi å animere til besøk på en morsom og interaktiv måte. Slik oppsto ideen om å ta i bruk teknologien Flix fra Crown, forklarer Aisling Duffy. Han er markedssjef i bryggeriet og helt overbevist om at kampanjen vil bli en suksess etter at den ble satt ut i livet fra og med 14. mai. 

Crown Bevcan Europe & Middle East er en avdeling av Crown Holdings, Inc, og bryggeriet Tennant’s eies av gruppen C&C plc.

Kilde: PackNews

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1