16.05.2012
Shell lanserer nytt drivstoff
V-Power Nitro+-diesel er navnet på den første premiumdieselen i Norge. Fra tirsdag 24. april ble nordmenn de første i verden som kunne fylle det nye drivstoffet på tanken.
Norge var det første landet i verden som fikk den nye og høyteknologiske dieselen på markedet. Shell V-Power Nitro+-diesel representerer siste generasjons prestasjonsfremmende drivstoff, den første premiumdieselen i Norge.
Renser motoren
Nye Shell V-Power Nitro+ diesel er utviklet for bruk i alle dieseldrevne biler. Den inneholder tilsettingsstoffer som begrenser oppbyggingen av avleiringer i nye motorer og fjerner avleiringer i eldre motorer.
– Med den nye dieselen har vi bygd videre på teknologien fra Shell V-Powerbensin. Shell V-Power Nitro+-diesel renser injektorene i motoren, noe som har en innvirkning på motorens ytelse. Dieselen er utviklet for å gjenopprette og opprettholde motorkraften gjennom aktiv motorbeskyttelse, sier markedsdirektør i Shell Norden, Jacob Olsbø.
Avansert drivstoffteknologi
Innføringen av Shell V-Power Nitro+ er et resultat av mer enn hundre års forskning på drivstoff, og det har involvert partnere som blant annet Ferrari.
– I Shell er utviklingen av drivstoff en kontinuerlig prosess. Vi har rundt 120 drivstofforskere og spesialister over hele verden som jobber med innovasjon og utvikling for å møte stadig nye behov hos bileierne. Shell V-Power Nitro+ er et resultat av denne forskningen og det aller nyeste produktet innen drivstoffteknologi, sier Valeria Loreti, drivstoff-forsker i Shells Automotive Fuels Technology Group.
Ny V-Power Nitro+ bensin
Samtidig med dieselen lanserer også Shell sin nye Shell V-Power Nitro +-bensin – en oppgradert 98-oktans premiumbensin. V-Power Nitro+-bensin inneholder tilsettingsstoffer som renser og reduserer friksjonen i motoren. Den nye V-Power Nitro+-bensin vil erstatte de eksisterende V-Power 95 og 99-oktanutgavene.
Renser motoren
Nye Shell V-Power Nitro+ diesel er utviklet for bruk i alle dieseldrevne biler. Den inneholder tilsettingsstoffer som begrenser oppbyggingen av avleiringer i nye motorer og fjerner avleiringer i eldre motorer.
– Med den nye dieselen har vi bygd videre på teknologien fra Shell V-Powerbensin. Shell V-Power Nitro+-diesel renser injektorene i motoren, noe som har en innvirkning på motorens ytelse. Dieselen er utviklet for å gjenopprette og opprettholde motorkraften gjennom aktiv motorbeskyttelse, sier markedsdirektør i Shell Norden, Jacob Olsbø.
Avansert drivstoffteknologi
Innføringen av Shell V-Power Nitro+ er et resultat av mer enn hundre års forskning på drivstoff, og det har involvert partnere som blant annet Ferrari.
– I Shell er utviklingen av drivstoff en kontinuerlig prosess. Vi har rundt 120 drivstofforskere og spesialister over hele verden som jobber med innovasjon og utvikling for å møte stadig nye behov hos bileierne. Shell V-Power Nitro+ er et resultat av denne forskningen og det aller nyeste produktet innen drivstoffteknologi, sier Valeria Loreti, drivstoff-forsker i Shells Automotive Fuels Technology Group.
Ny V-Power Nitro+ bensin
Samtidig med dieselen lanserer også Shell sin nye Shell V-Power Nitro +-bensin – en oppgradert 98-oktans premiumbensin. V-Power Nitro+-bensin inneholder tilsettingsstoffer som renser og reduserer friksjonen i motoren. Den nye V-Power Nitro+-bensin vil erstatte de eksisterende V-Power 95 og 99-oktanutgavene.