Meny
02.12.2011

Fullstendig oversikt med Online Rapportering

Etter at firmaet Haakon Ellingsen startet å bruke Online Rapportering fra TNT Express, har arbeidshverdagen blitt enklere. Selv uten sporingsnummer vet de nøyaktig hvor forsendelsene deres befinner seg, til enhver tid.
– Etter at vi gikk over til online-systemet, har jeg en mye bedre oversikt over alle våre forsendelser.
Jeg er kjempefornøyd med måten Online Rapportering fungerer, sier Customer Service and Logistics Supervisor i Haakon Ellingsen, Veny Veronika Vere.


Full kontroll

Haakon Ellingsen er en ledende leverandør av produkter innenfor pneumatikk, hydraulikk og instrumenteringsutstyr til norsk offshore og landbasert industri.

Bærumsfirmaet er derfor avhengig av å ha full kontroll på forsendelsene sine.
  
– Vi har mange forsendelser daglig, både fra fabrikker rundt om i Europa, som har pakker på vei til oss, og pakker som vi sender ut til kundene våre.
Det er svært viktig at vi har kontroll på hvor disse er til enhver tid, sier Vere.


Sporer med kundenummer
TNT Express’ Online Rapportering gir kunden full oversikt over alle forsendelser via kundenummeret, uten behov for separate sporingskoder.

Det gjør det mulig å se hvor alle pakker befinner seg, både til og fra firmaet, innenlands og utenlands, ved hjelp av ett og samme nummer. I tillegg gir Online Rapportering tilgang til sanntidssporing og leveringsbevis, samt opptil 13 måneders forsendelseshistorikk.
  
– Med Online Rapportering sparer jeg tid fordi jeg slipper å mase på leverandøren om å få sporingsnummer, og jeg slipper å mase på TNT for å få vite hvor pakken er.

Hver morgen går jeg inn på sidene våre og sjekker hva som har blitt sendt, hvor lang tid det vil ta, og når forsendelsen vil nå kunden eller oss.

Vi sender varer som veier alt fra et halvt kilo til ett tonn, og servicen fra TNT fungerer like godt gjennom hele spekteret, sier Vere.


Ett tastetrykk unna full oversikt

Online Rapportering gjør det mulig å laste ned data for å lage egne rapporter i Windows Excel eller CSV.

Markedssjef i TNT Norge, Mikkel Schack, sier at de har svært mange fornøyde kunder som i likhet med Haakon Ellingsen bruker Online Rapportering.
  
– Den aller største fordelen med online rapportering er som kunden vår sier, det at man har full oversikt over forsendelsen selv uten et sporingsnummer.

Det er bare å gå inn på systemet, så er man kun et tastetrykk unna full oversikt.
Dette er spesielt viktig for kunder som sender ekspresspakker til og fra utlandet, sier han.

 

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no