Meny
13.02.2004

BYGG 2004

Hovedkomiteen for BYGG 2004 ønsker at sammenhengen mellom de ulike byggematerialene skal bli gjennomgangsmelodien på neste års messe.
Komiteen møttes for kort tid siden for å legge strategien for å gjøre neste års byggmesse i Trondheim innholdsrik og med en sterk faglig profil. Fra arrangøren, BYGGmessen AS, ble det lagt frem målsettinger for messen som vil gi en styrking av faglig profil og innhold.

Ambisjonene er å øke både utstillingsarealet og antallet utstillere med 20 %. Det samme gjelder besøkende til messen. Sterkt fokus på det faglige gir håp om en økning på 25 % fra fagfolkene, mens for ”vanlig” publikum ventes en økning på 20 %. BYGG 2004 skal også bli den viktigste byggefaglige begivenheten i Norge neste år.

Vi er både fornøyd og litt stolte over at vi har klart å få med ni sentrale personer fra ulike miljøer med tilknytning til næringen i denne komiteen. Dette er et ledd i den faglige styrkingen av messen.

Vi håper at disse personene vil bidra med ideer til nye interessante prosjekter, konferanser, seminarer og ulike aktiviteter i forbindelse med messen, sier styreleder Arne Andreas Hellen i BYGGmessen AS.

Samspillet er viktig
Med dette som ”bakteppe” kastet komiteen seg inn i diskusjoner om hvordan man skulle legge til rette for å lage en best mulig messe. Det ble ganske tidlig klart at fokus på sammenhengen mellom materialer burde bli en rød tråd gjennom ulike tiltak og arrangementer på BYGG 2004.

Byggenæringen er tradisjonelt sterkt oppdelt i fag med til dels tette skott. Derfor var det bred enighet blant møtedeltakerne om at materialkrigen måtte legges dø.

Et mål for BYGG 2004 blir å fremme de ulike materialenes samspill med hverandre. Fokuset må rettes mot sammenhengen mellom materialene, ikke ulikhetene.

Så langt har vi tre som et eget tema på messen. Nå jobber vi med å få med flere materialer som betong, stål, aluminium, plast, kompositter og glass. Målet er å samle flest mulig ulike byggematerialer på messen og presentere en sammenheng mellom disse.

Meningen er at dette skal gå som en rød tråd fra seminarer og konferanser og ut i messeområdet. Lykkes vi med dette, er det første gangen dette skjer i Norge, fortsetter Hellen.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no