Tips redaksjonen
11.04.2011

Friele vant pris på den Gyldne Hane

På fredag 11. februar vant emballasjen til Friele Fairtrade kaffe produktdesign-prisen på Den Gyldne Hane 2011.

Kaffehuset Friele frisket opp emballasjen til Friele Fairtrade kaffe i 2010, sammen med Reaktor Design.
  
– Vi er veldig stolte av den nye designen og håper og tror at forbruker vil la seg friste til å smake vår Fairtrade kaffe, sier produktsjef Tonje Schreiner.
  
Den Gyldne Hane er en reklamekonkurranse i regi av Bergen Salgs- og Reklameforening.

Konkurransen mottok 156 arbeider, som konkurrerte i 16 kategorier.
  
Juryen skrev følgende om prisen: – Emballasje skal jo gi en effekt, og vi tror at dette produktet nå vil skille seg ut i hyllen.

Den skiller seg i alle fall godt ut i kategorien. Den tydeligste designidéen.
  
– Bakgrunn for redesignen var at vi ønsket å signalisere at kaffen, i tillegg til å være Fairtrade-sertifisert, også er en unik kvalitetskaffe fra Guatemala, som faktisk smaker veldig godt.

Vi ønsket derfor å gjøre pakningen mer moderne, friskere og attraktiv for en målgruppe, utover de lojale Fairtrade-brukerne, sa Schreiner.

– Vi hadde fokus på å skille oss fra andre Fairtrade-alternativer gjennom å bringe mer smaks- og produktbeskrivelser inn på pakningen, samtidig som pakningen skulle signalisere mye varme og sjarme.

Dette mener vi absolutt er innfridd, og som også ble nevnt som grunner for hvorfor pakningen vant pris på Den Gyldne Hane.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1