Tips redaksjonen
28.11.2010

Smarte skjermer styrer kundens impulser

De er elegante og avanserte og påvirker kunden til å gripe etter bestemte produkter. Digitale impulsstyrere skaper nye kommunikasjonsmuligheter i butikk.

I 2010 introduserte Pointmedia AS en ny type digitale impulsstyrere for norske leverandører.

Ved hjelp av små, sensorstyrte LCD-skjermer kan kunden se reklamefilm direkte i hyllen der produktet befinner seg.


Kampen om forbrukeren
Det er i butikken slaget om kunden står. Ved å plassere skjermene sammen med egne produkter påvirker leverandøren kunden til å kjøpe på impuls.

Og minst like viktig sett fra leverandørens side: til å velge hans produkt fremfor et annet.
  
– Pointmedias skjermer bidrar til merkevarebygging. I tillegg er vi opptatt av at kampanjene fører til en salgsøkning for våre kunder, sier gründer Øyvind Christensen.


Butikk kontra forbruker
Skjermene er energieffektive, er bare aktive i butikkens åpningstid, og de stjeler ikke hylleplass.

Film og bilder vises så lenge skjermene er skrudd på, mens lyden styres av en sensor som registrerer når kunden nærmer seg.

Slik gir LCS-skjermene forbrukeren tilstrekkelig informasjon, uten at de ansatte plages med repeterende lyd og musikk.


Logistikk og driftssikkerhet
Skjermene ferdigprogrammeres hos Pointmedia før de sendes til butikk eller salgskonsulent. 
  
– Ved at ansvaret ligger hos oss, unngår vi svarte skjermer ute i butikkene.

Det at dette er et plug & play-system gjør at leverandøres markedsavdeling slipper å svare på tekniske spørsmål, sier Jo Jørgen Stordal, daglig leder hos Pointmedia.  

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1