Tips redaksjonen
23.06.2010

DigiAdVans kommer til Norge

Spektor inngår strategisk partneravtale med SA Screen Media og lanserer mobile reklame- og informasjonsskjermer (DigiAdVan) i Norge.
Spektor er leverandør av programvare, skjermer og tjenester innenfor Digital Signage og DooH (Digital out of Home) samt interaktive skjermer og informasjonskiosker.
  
Britiske SA Screen Media Ltd er verdensledende innenfor mobile, digitale reklameløsninger og har utviklet et eget konsept med storskjerm montert på en stor varebil kalt DigiAdVan.
  
Selskapet er representert over store deler av verden med DigiAdVans og melder at etterspørselen er økende.


TV-sendinger live

– DigiAdVan brukes daglig av både private og offentlige foretak i forbindelse med reklame- og informasjonskampanjer.

Kjøretøyet er utstyrt med muligheter til å vise bevegelige bilder, film, video og presentasjoner med høyteknologiske støtte for lyd, slik at man har større muligheter til å nå målgruppen på gata, forteller administrerende direktør Anders Krogh.
  
Ved hjelp av 3G internetttilgang kan man også vise websider direkte på skjermen, og DigiAdVan kan også vise TV-sendinger og video live eller streame video og musikk direkte fra internetttjenester som YouTube og Wimp.


Kommunikasjon med publikum
– DigiAdVan er tilrettelagt for kommunikasjon med publikum, og hele skjermen kan gjøres trykkfølsom.

Det at den også er klargjort for Playstation, Wii og X-boks, gjør at man har en rekke muligheter for forskjellige kampanjeløsninger, forklarer Krogh.
  
DigiAdVan er også utstyrt med avanserte systemer for å analysere publikum og kan skille mellom mann/kvinne samt ung/middels/eldre.

Faktisk kan innholdet som vises på skjermen, bestemmes av hvem som er publikum.


GPS-sporing
GPS-sporing sørger for å dokumentere hvor bilen har vært, og når den har vært der.

En god dokumentasjon for annonsørene, og Bluetooth gjør det også mulig å kommunisere med publikum og la publikum bestemme innholdet på skjermen.
  
– Dette er en spennende nyhet for oss.

Vi har stor tro på at vi skal lykkes i dette markedet, og vi ser frem til å få de første kjøretøyene på norske veier i løpet av juli og august, avslutter Krogh.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1