Tips redaksjonen
13.01.2010

Storsatsing på Eliaden

– Med 400 kvadratmeter skal Schneider Electric sørge for at besøkende legger merke til budskapet ”Make the most of your energy”.
– På norsk sier vi at vi skal hjelpe kundene med å spare energi. Det skal de besøkende huske etter å ha vært på Eliaden 2010, sier markedssjef Vegard Sundby i Schneider Electric, og forklarer fraværet i 2008 slik:

– I 2006 hadde vi en svært produktorientert stand.

I 2008 prioriterte vi å ta en skikkelig dugnad for å få på plass en produktkatalog på web.

Når vi er tilbake i 2010, satser vi mer på å vise vår løsningsorientering mot energieffektivisering.
  
– Selv om Eliaden nok fortsatt har et preg av bransjetreff, tror vi at det i 2010 kommer langt flere sluttkunder enn i 2008. Det er grunnen til at vi ikke blir like produktorienterte denne gangen.
  
Sundby synes det virkelig er på tide at elektrobransjen markerer seg tydeligere mot sluttkundene. VVS-bransjen og spesialiserte bedrifter har vært flinkere. Dette må bransjen svare på.
  
– Selv om vi tenker mer på systemer, er vi fortsatt en stor produktleverandør av eksempelvis installasjons- og festemateriell, sier Sundby.
 

Bredde

– Litt av bakgrunnen for den store standen er at vi ønsker å vise vår bredde som Schneider Electric.

APC heter nå APC by Schneider Electric, og TAC har skiftet navn til Schneider Electric Building Business.

De er spesialister på energieffektive løsninger for datarom og bygninger og skal bidra til å markere vårt hovedbudskap, forteller Sundby og fortsetter:

– Selv om vi er tidlig i planleggingsfasen, er det klart at det blir flere aktiviteter knyttet til energieffektivisering.

I et eget vip-rom skal vi kjøre fortløpende seminarer mot utvalgte kundegrupper.
  
Sundby lover også flere produktnyheter innenfor installasjonsmarkedet, tavleløsninger og konsepter knyttet til energieffektive løsninger. Dette gjelder både datarom og bygg- og industrimarkedene.
[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1