Tips redaksjonen
13.01.2010

Meknett satser på Industridagene 2010: Underleverandørene må vise seg frem!

Det er klar tale fra Hans Arne Skyttermoen i Meknett as: - Norske underleverandører må komme på banen og bli synlige! Industridagene 27. – 30. september 2010 blir både et perfekt møtested og tidspunkt.
Hans Arne Skyttermoen har lang erfaring fra industrien, også når gjelder messedeltakelse.

– Utenlandske produksjonsbedrifter er vesentlig flinkere til å markedsføre seg enn det vi er her i Norge.

Skal vi vinne konkurransen, må vi bli mye mer fokusert på markedsføring og salg, mener Skyttermoen.


Får alltid kontrakter

Han oppfordrer alle underleverandører til å ta et tak nå som vi er på vei ut av finanskrisen.

– Høsten 2010 er kanskje det viktigste tidspunktet på lenge, for da er vi sannsynligvis gjennom krisen, og da vil innkjøperne være på jakt etter de beste leverandørene, både hva kvalitet, kompetanse og pris angår.

Men uten aktiv markedsføring blir det andre som får kontraktene, understreker Skyttermoen.
  
Selv har han deltatt på Industridagene og Den Tekniske messen siden 1989, han har vært på syv EMO-messer, begge Underleverandørmessene på Hellerudsletta og ni ganger på Underleverandørmessen på Elmia.
  
– Jeg har alltid fått nye kontakter som har gitt meg kontrakter, fastslår nettverksmannen fra Lillehammer.


Full satsing på Industridagene 2010

Skyttermoen driver nettverssamarbeidet Meknett, som tilbyr komplett produksjon av mekaniske komponenter, fra enkle maskineringsoppdrag til komplekse sammensatte oppdrag. Meknett skal delta på Industridagene i september 2010.

– Vi jobber proaktivt ute i markedet. Det betyr aktivt salg og markedsføring. Foruten å banke på dører og ringe er messedeltakelse viktig.

På Industridagene vil vi vise hele vårt spekter av produksjonsløsninger og kompetanse, sier Skyttermoen.


Tett samarbeid med Norges Varemesse

Han håper flere melder seg på.

– Vi har et nært samarbeid med Norges Varemesse om å legge forholdene til rette for norske produksjonsbedrifter.

Vårt mål er at Industridagene, som er den bredeste norske industrimessen, skal være den viktigste møteplassen for underleverandører, produksjonsbedrifter og resten av næringen, forteller Hans Arne Skyttermoen.


Kommunene på banen

– I tillegg til å få flere produksjonsbedrifter til å stille ut kjører Norges Varemesse en kampanje overfor kommunene.

Allerede er det stor interesse fra flere kommuner som gjerne vil stille ut sammen med regionale aktører, som industribedrifter, servicetilbydere og kan hende en lokal bank.

Stiller man sammen, sparer man kostnader samtidig som kommunen får vist frem bredden i sitt lokale tilbud, ikke bare industri, men hele lokalsamfunnet, sier Skyttermoen.

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1