Meny
17.11.2009

StatoilHydro blir Statoil

2. november endret StatoilHydro ASA navn til Statoil ASA. Samtidig tar Statoil i bruk sin nye visuelle identitet.
Konsernet vil bruke anledningen endringen gir, til å tydeliggjøre ambisjoner og strategi for fremtiden, og 30 000 skal i tiden fremover gjennom ulike aktiviteter gi innhold til ny visjon og identitet for selskapet, opplyser Statoil.
  
Den nye visuelle identiteten har en stjernekonstellasjon på den nordiske himmelen som utgangspunkt. Dette har blitt raffinert til en ledestjerne, Statoils nye symbol.
  
Ledestjernen skal illustrere selskapets historie, pionerånd og ambisjonen om å være ledende i arbeidet med å finne bedre løsninger for å dekke et økende energibehov på en ansvarlig måte, opplyser selskapet på sin hjemmeside.

Utformingen som et tredimensjonalt objekt er motivert av selskapets sterke teknologihistorie og -strategi.

Tester viser at assosiasjonene er mange, fra innovasjon og dynamikk til borekrone og vindmøller, noe som står godt til selskapets virksomhet i dag og i fremtiden.
  
Fargevalget for den nye logoen ble magenta, som skal bidra til å gi selskapet en distinkt identitet og synlighet i det globale markedet.
  
Den nye profilen skal brukes i alle deler av konsernet bortsett fra på bensinstasjonene, som beholder sin nåværende Statoil-logo.

Vurderingen er at denne delen av konsernets virksomhet konkurrerer godt på egne premisser med sine behov og målgrupper.

Kilde: statoil.com (foto Trond Isaksen, Statoil)

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no