Tips redaksjonen
17.11.2009

Rupert Marine presenterer Ruptech

– Ruptech 32 er utviklet for å kunne brukes i all slags vær året rundt og har et høyeffektivt skrog med Ocke Mannerfelts velkjente design med røtter i offshore racing.
Den avanserte designen og konstruksjonen kombinert med produksjonsteknikk garanterer høy ytelse, bra drivstofføkonomi og gode sjøegenskaper, heter det i en pressemelding fra selskapet.

I hovedkabinen finner vi styrhuset med et ergonomisk utformet førermiljø med fjærstoler. Her kan kjøperen velge layoutløsninger etter behov: kombinerte senger og sofaer eller komfortable stoler for alle passasjerer, pantrymodul, to garderober der det ene kan utrustes som toalett.

I den fremste kabinen finnes to køyeplasser i full lengde.
  
Når været tillater det, kan man sitte ute og styre fra den ytre førerplassen og samtidig ha selskap med alle om bord.

Den nedfellbare U-sofaen på akterdekket kan kompletteres med dyner og bord og kan også gjøres om til en stor solseng. Hvis man feller ned sofaen, får man plass til mye last.
 
  Store dører for og akter gjør ombordstigningen er enkel og praktisk. Full ståhøyde i hovedkabinen gjør at man kan gå gjennom hele båten uten å bøye seg.

En kraftig gummiforsterkning foran og en integrert skumfender langs fribord beskytter ved røff legging til land.


Design

Ruptech 32 er signert Mannrfelt Design Team, som i 2009 fikk den prestisjefylte designprisen ”Red Dot, Best og the Best”.

Mannerfelts båter har vunnet totalt 14 verdensmesterskap i offshore racing. Blant de mest kjente racerbåtene er B23, V-24/B-24 og B-28 samt en Class III katamaran for Victory Racing Team i Dubai.
  
I designteamet inngår Ocke Mannerfeltmed 30 års erfaring med avansert båtdesign og Ted Mannerfelt med 10 års erfaring som bildesigner for blant annet Jaguar og Lotus i Storbritannia.


Konstruksjon

Ruptech bygges i Sverige av båtbyggere med mange års erfaring med både yrkesbåter og fritidsbåter.
  
Skrog, dekk og overbygg produseres med moderne vakuuminjiseringsteknikk med multiaksielle glassfibervever, vinyl og ISO polyester samt forsterkninger i karbonfiber og kevlar.

Sandwichkonstruksjonene er gjort med divinycell som kjernemateriale.
  
Skroget er bygd i enkellaminat for å oppnå høy slag- og slitestyrke ved røff behandling. Dekk og overbygning er i en svært lett og sterk sandwichkonstruksjon som gir båten et lavt tyngdepunkt og dermed bidra til gode sjøegenskaper.

Den integrerte fenderen langs hele fribordet er støpt i ett stykke i et slitesterkt polyuretan med skumkjerne.     

For mer informasjon, se www.rupertmarine.com

[Tilbake]

 Makeweb CMS 4.1