Tips redaksjonen
01.09.2009

Ringnes med ny design

En ny og helhetlig design på Ringnes-porteføljen skal nå gjøre det lettere for forbrukeren å finne sin Ringnes-favoritt, og kanskje friste til å forsøke ett nytt øl.
– Gjennom 130 år har Ringnes gått fra å være et lokalt bryggeri til å bli en del av et internasjonalt konsern.

Vi ønsker nå å styrke Ringnes’ posisjon som et kvalitetsøl for dem som ønsker en god ølopplevelse, forteller marketingdirektør Johnny Ottesen
   –
Vi gjør to ting samtidig: oppgraderer designet og henter opp igjen bryggeritradisjoner og bryggeristoltheten. Historie, tradisjon og lokal forankring er viktige verdier for oss, sier Ottesen.
  
– Arbeidet med designen har tatt rundt seks måneder, og det er flere områder vi har sett på: vår designhistorie, ulike forbrukerundersøkelser og synlighet i butikk.
Deretter har vi utarbeidet ny design i samarbeid med Scandinavian Design Group, SDG.
  
– Dette mener vi har ført til et flott resultat. Nå har hele porteføljen fått en ansiktsløftning som understreker ølets kvalitet, opprinnelse og stolthet, sier marketingdirektøren.
  
– Vi har utviklet øldesign for Ringnes i mange år, og dette redesignet er det vi er mest stolt av.
Både prosessen sammen med Ringnes og selve designutviklingen har vært en reise vi virkelig har fått utvikle oss sammen på.

Dette designet håper vi vil tydeliggjøre hva Ringnes som bryggeri står for, samtidig som Ringnes blir mer synlig i butikk, uttaler strategisk rådgiver og kundeansvarlig fra Scandinavian Design Group, Martin Gran.
  
– Den nye designen både på boks og 6-packen gjør at hele porteføljen står svært godt ut i butikk, avslutter marketingdirektør Johnny Ottesen.

[Tilbake]

 Makeweb 4.1