Tips redaksjonen
10.02.2009

Produktutvikling gir optimisme hos møbelprodusent

Den tradisjonsrike sofafabrikken Børrud & Gulberg Norge AS (BG Norge) på Magnor har i sitt 70. driftsår levert nyvinningen Trekantpall.
Produktet er skreddersydd for finanskrisens økte etterspørsel etter hjemmekos.

Den kreative nyvinningen Trekantpall gir større muligheter for kos i sofakroken, og blir raskt til en ekstra sitteplass ved sofabordet.

Daglig leder Per Børrud i Børrud & Gulberg Norge sier i en kommentar at fordi nyheten ikke lar seg patentere, vil sikkert flere kopiere ideen.
Men han tror neppe at akkurat dette vil skape grunnlag for vekst og optimisme i andre deler av norsk møbelindustri, som jo også er plaget med reduserte etterspørsel i disse tider.

Men at produktutvikling, nyskapning og kreative løsninger er en stor mulighet for suksess i trangere tider, er han sikker på.
Ikke minst fordi unike produkter ikke er like priskonkurranseutsatte som standard hyllevare.

– Å skille seg ut i konkurransen er et must for å sikre suksess, og vi tror at de bedriftene som greier dette, vil komme best ut av det i det vanskelige året 2009.

Som eksempel fremholder han at lanseringen av trekantpallen gir mediefokus som demonstrerer og synliggjør BGs største konkurransefortrinn: produksjon av kundetilpassede sofaer og stoppede møbler etter kundens mål og krav, uansett om ønskene skyldes kroppsstørrelse eller smak.

Sofaen Soot Klassisk på bildet er i tillegg til å være utstyrt med den nye trekantpallen også gitt ekstra 5 cm. benhøyde samt senkede vanger for å matche eksisterende møbler.

– Som vi gjerne trekker om i samme stoff som de nye møblene vi leverer. Alt i løpet av fire uker vanligvis.
Totalt sett ser vi optimistisk på fremtiden.

Vi har funnet vår nisje, og stadig flere kunder finner oss.

Vi leverer noe få andre gjør og har sjelden problemer med prisen som må betales for vår skreddersøm av høy håndverkskvalitet, avslutter Per Børrud.

 

[Tilbake]

 Makeweb 4.1