Meny
07.03.2006

Emballasjedesign:SDG bak storsatsing fra Ringnes

Scandinavian Design Group (SGD) har stått for designen til Ringnes største ølsatsing noensinne – en serie på åtte nye produkter der byrået har vært ansvarlig for utvikling av konsept, navn og pakningsdesign.
Serien har fått betegnelsen ”Ringnes Verden Rundt” og omfatter nye, egenutviklede ølsorter inspirert av de historiske ferdene til bryggeriets grunnleggere rundt i verden.

Vi er stolte over å få være med på å utvide ølkategorien til Ringnes, spesielt fordi de store ølprodusentene tidligere har gått til europeiske byråer. Med denne oppgaven viser de oss utvidet tillit, sier adm. dir., Jens Bonesmo i SDG.
  
Alf  Helge Halland, markedssjef i Ringnes, uttaler at firmaet med denne satsingen vil fortsette å posisjonere seg som det ledende bryggeriet i Norge. – Vi bruker design som et strategisk virkemiddel for å posisjonere øl i dagligvarehandelen.

Vi opptrer som en ansvarsfull markedsleder, går foran og benytter denne satsingen til å utvide bruksområdet til øl.

Kilde: www.packnews.no  

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no