Meny
29.06.2005

Hotelleiere sparer penger med ”smarte” rom

Hotellet Birger Jarl i Stockholm renovere dette året ca. 30 hotellrom og suiter.
Perfect Match Interior er entreprenør for ombyggingen. Selskapet har utviklet et totalkonsept som innebærer at hotelleieren bare trenger å arbeide med en leverandør gjennom hele prosjektet – fra planlegging til visning av det ferdige hotellrommet. Men det viktigste av alt er kanskje at rommene designes ved hjelp av 3D-presentasjoner, noe som forenkler arbeidet betraktelig og sparer hotellet for både tid og penger. 

– Vi synes det er viktig å se over kvaliteten på hotellrommene våre fra tid til annen og bruke en del av inntektene våre til å investere i utbedring av rommene. Men renoveringen er en tidkrevende og kostbar prosess som dessuten må skje ved siden av den ordinære virksomheten. Om man skal effektivisere prosessen uten å fire på kvalitet og design, er det gevinster å hente både økonomisk og tidsmessig, ved å arbeide med en profesjonell partner, sier Marianne Hultberg, administrerende direktør ved Hotell Birger Jarl.

Virtuelle og smarte rom sparer tid
Den profesjonelle partneren er i dette tilfellet selskapet Perfect Match Interior. Dette selskapet presenterer de ulike forslagene til rom i 3D-simulering. Derved får hotellet muligheten til raskt å få et bilde av hvordan rommet kommer til å se ut fiks ferdig. Samtidig er det enkelt å prøve ut ulike farger og innredningsdetaljer og funksjonalitet i det virtuelle miljøet.
  
– Med våre 3D-presentasjoner har vi ryddet ny mark innenfor hotellbransjen. Kundene får besøke sine fremtidige rom gjennom dataanimasjoner, sier Bertil Lindh Jonsson, markedssjef i Perfect Match Interior. Normalt arbeider man ofte med å bygge opp et ”prøverom”, som både koster tid og penger. Det er også komplisert å bytte materialer i det ferdige rommet. Ved bruk av 3D-teknikken kan vi spare tid og kostnader for kunden, fortsetter Bertil.
   –
Møbler og innredningsdetaljer er designet av våre egne formgivere. Smarte og innovative funksjoner er våre kjennetegn. Rommenes utseende og funksjon er ofte avgjørende for om kunden kommer tilbake. Rommet skal tiltrekke den moderne forretningsreisende i ukedagene, og samtidig oppfylle barnefamiliens behov og plass i helgene. Det er samtidig viktig å skape et bra arbeidsmiljø for personalet, sier Ulf Johansson, viseadministrerende direktør og innreder i Perfect Match Interior.

« Tilbake

 CMS by Makeweb.no